Telefon

33 853 08 09

Email

rejestracja2000@o2.pl

Godziny pracy rejestracji

codziennie: 8:00 - 18:00

Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Podmiot wykonujący działalność leczniczą , tj. NWZOZ Piotr Gruszczyk Sp. z o.o. Zakład Leczniczy posiadający nadany numer identyfikacji podatkowej (NIP): 5482623043 oraz numer Krajowego Rejestru Podmiotów Gospodarki Narodowej (REGON):241673956, wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą przez Wojewodę W-24 NR: 000000013462 i wykonująca działalność leczniczą w ramach zakładu leczniczego pod nazwą NWZOZ Piotr Gruszczyk Sp. z o.o. Skoczów, ul. Z. K.Szatkowskiej 24, Skoczów ul. Mennicza2, Brenna, ul. Malinowa 3, Dębowiec, ul. Katowicka 3, przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności Pacjentów korzystających z jego usług, zdając sobie jednocześnie sprawę, że ochrona danych medycznych, tj. danych o stanie zdrowia Pacjenta przekazywanych w procesie leczenia jest zadaniem priorytetowym i doniosłym.

Zależy nam, aby każdy Pacjent dokładnie wiedział jakie dane pozyskujemy i jak może chronić swoją prywatność.

Administratorem Danych Osobowych (Administrator ) jest:

NWZOZ Piotr Gruszczyk Sp. z o.o. 43 -430 Skoczów, ul. Z.K.Szatkowskiej 24

Tel. 33 853 08 09, email : p-gruszczyk@o2.pl

Dane osobowe Pacjenta są przetwarzane przez Administratora :

  • w celu podjęcia działań przed wykonaniem świadczenia zdrowotnego oraz w celu realizacji samego świadczenia polegającego na działaniu służącemu zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz innych działaniach medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania (cel ochrony zdrowia);
  • w celu profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej oraz zapewnienia opieki zdrowotnej i zabezpieczenia społecznego;
  • w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym;
  • w celu zarządzania udzielania świadczeń zdrowotnych;
  • w celu wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą,w tym do dochodzenia roszczeń i zaspakajania praw z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art.24 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach Pacjenta i Rzecznika Praw Pacjenta (t.j. z 2017.,poz.1318 ze zm.) w zw. z art.41 ust.1. ustawy z dnia 5 grudnia 1996r.(Dz.U.2018.617 t.j. z dnia 2018.03.26).

Przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej jest niezbedne dla wypełnienia przez Administratora ciążącego obowiązku prawnego, a co za tym idzie – nie wymaga zgody.

Podanie danych osobowych przez Pacjenta jest dobrowolne, jednakże niezbędne dla realizacji założonych celów. Brak podania danych osobowych przez Pacjenta skutkować może odmową udzielania świadczenia, poza wypadkami niecierpiącymi zwłoki, tj. zagrażającymi zdrowiu lub życiu człowieka.

Osoba chcąca korzystać ze świadczeń zdrowotnych zobowiązana jest do podania danych osobowych określonych przepisami prawa.

Kategorie danych osobowych podlegających przetwarzaniu:

  • imię i nazwisko;
  • numer PESEL;
  • adres zamieszkani ;
  • płeć;
  • data urodzenia;
  • numer telefonu;
  • adres poczty elektronicznej;
  • imię i nazwisko przedstawiciela ustawowego osoby małoletniej, całkowicie ubezwłasnowolnionej lub niezdolnej do świadomego wyrażenia zgody wraz z adresem miejsca zamieszkania;
  • informacje dotyczących stanu zdrowia i choroby oraz procesu diagnostycznego i terapeutycznego, pielęgnacyjnego bądź rehabilitacyjnego, w szczególności w zakresie opisu udzielanych świadczeń zdrowotnych, rozpoznania problemów zdrowotnych, ciąży, zaleceń, informacji o wydanych orzeczeniach, opisach lekarskich lub zaświadczeniach; informacji o lekach wraz z dawkowaniem lub wyrobach medycznych przepisywanych na receptę lub bez recepty.

Dane osobowe Pacjenta zgromadzone w dokumentacji medycznej będą przetwarzane przez cały czas zgodny z obowiązującymi na terytorium Rzeczpospolitej Polski przepisami prawa, w szczególności: Ustawą z dnia 6 listopada 2008r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta ( t.j. z 2017 ., poz. 1318 ze zm.); Ustawą z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2011 , nr 112 , poz.654 ze zm.), Ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych ( t.j.Dz.U. z 2015 , poz 581 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U. z 2015 r., poz. 2069 ze zm.); Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 czerwca 2008 r. w sprawie zakresu niezbędnych informacji gromadzonych przez świadczeniodawców, szczegółowego sposobu rejestrowania tych informacji oraz ich przekazywania podmiotom zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2016r., poz.192 ze zm.); zaś w przypadku prawnie usprawiedliwionych celów Administratora – do czasu ustania tych celów.

Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. W przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie – po upływie tego terminu zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta.

Zdjęcia rentgenowskie , przechowywane poza dokumentacją indywidualną wewnętrzną, są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie – po upływie tego terminu zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta.

Skierowania na badania lub zlecenia lekarza są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zrealizowano świadczenie będące przedmiotem skierowania lub zlecenia – po upływie tego terminu zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta.

Pacjent ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania.

Pacjent ma prawo do usunięcia, ograniczenia lub przeniesienia danych osobowych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – może być ograniczone ze względu na podstawę prawną i cel przetwarzania danych osobowych.

Pacjent ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących jego osoby lub osób, wobec których sprawuje pieczę narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016r.

Dane osobowe nie będą przekazywane Partnerom współpracującym z Administratorem.

Dane osobowe nie będą poddane profilowaniu.

Administrator informuje jednak, iż dane osobowe zgromadzone w dokumentacji medycznej Pacjenta mogą być przekazywane na wezwanie

  1. podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
  2. organów władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
  3. podmiotom prowadzącym kontrolę na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia tej kontroli;
  4. ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuratorom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postepowaniem;
  5. uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
  6. organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
  7. podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
  8. zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta ;
  9. lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
  10. wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych w zakresie prowadzonego postępowania;
  11. spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art.67 ust.1;
  12. osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia ( Dz.U. Nr 113 , poz.657 i Nr 174 , poz. 1039), w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia.